www.ekivolos.gr          

   http://ekivolosblog.wordpress.com

 

 

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ekivolos@gmail.com

                                  ekivolos_@hotmail.com

                                  ekivolos@ekivolos.gr

 

   

  Η ταυτότητά μας    ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ 

«Όποιος σκέπτεται σήμερα, σκέπτεται ελληνικά,

έστω κι αν δεν το υποπτεύεται.»

                                                                                                                 Jacqueline de Romilly

«Κάθε λαός είναι υπερήφανος για την πνευματική του κτήση. Αλλά η ελληνική φυλή στέκεται ψηλότερα από κάθε άλλη, διότι έχει τούτο το προσόν, να είναι η μητέρα παντός πολιτισμού.» 

                                                                                                                                                                     U.Wilamowitz

     

ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

«Τό ἑλληνικό μέτρον εἶναι τό πένθος τοῦ Λόγου»

Παναγιώτης Στάμος

Κλασσικά κείμενα-αναλύσεις

Εργαλεία

Φιλολόγων

Συνδέσεις

Εμείς και οι Αρχαίοι

Η Αθηναϊκή δημοκρατία

Αρχαία

Σπάρτη

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θουκυδίδης

Το Αθηναϊκό πολίτευμα 

   

                        ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ                                           


Οἱ ἄνθρωποι τά μέν ἡδέα καλά νομίζουσι, τά δέ συμφέροντα δίκαια

 

    «Ἐς μέν ἀ­κρό­α­σιν ἴ­σως τό μή μυ­θῶ­δες αὐ­τῶν ἀ­τερ­πέ­στε­ρον φα­νεῖ­ται. Ὅ­σοι δέ βου­λή­σο­νται τῶν τε γε­νο­μέ­νων τό σα­φές σκο­πεῖν καί τῶν μελ­λό­ντων πο­τέ αὖ­θις κα­τά το ἀν­θρώ­πι­νον τοι­ού­των καί πα­ρα­πλη­σί­ων ἔ­σε­σθαι, ὠ­φέ­λι­μα κρί­νειν αὐ­τά ἀρ­κού­ντως ἕ­ξει.

«Κτῆ­μα ἐς αἰ­εί μᾶλ­λον ἤ ἀ­γώ­νι­σμα ἐς τό πα­ρα­χρῆ­μα ἀ­κού­ειν ξύ­γκει­ται».


     «Ἡ ἔλ­λει­ψη τοῦ μυ­θώ­δους ἀ­πό τή δι­ή­γη­σή μου ἴ­σως τήν κά­νει λι­γό­τε­ρο εὐ­χά­ρι­στη. Ἀλ­λά θά εἶ­μαι ἱ­κα­νο­ποι­η­μέ­νος ἄν τό ἔρ­γο μου κρι­θῆ ὠ­φέ­λι­μο ἀ­πό ὅ­σους θε­λή­σουν νά ἔ­χουν ἀ­κρι­βῆ γνώ­ση τῶν γε­γο­νό­των πού συ­νέ­βη­σαν καί ἐ­κεί­νων πού θά συμ­βοῦν στό μέλ­λον, τά ο­ποῖ­α, ἀ­πό τήν πλευ­ρά τῆς ἀν­θρώ­πι­νης φύ­σε­ως θά εἶ­ναι ὅ­μοι­α ἤ πα­ρα­πλή­σι­α.

Ἔ­γρα­ψα τήν Ἱ­στο­ρί­α μου γι­ά νά μεί­νει αἰ­ώ­νι­ο κτῆ­μα τῶν ἀν­θρώ­πων καί ὄ­χι σαν ἔρ­γο ἐ­πί­και­ρου ἀ­ντα­γω­νι­σμοῦ γι­ά ἕ­να πρό­χει­ρο ἀ­κρο­α­τή­ρι­ο». 

                                                                                                                                                   (Με­τά­φρα­ση Ἄγ­γε­λου Βλά­χου)

ΒΙΟΣ - ΕΡΓΟ

ΡΗΣΕΙΣ

Η ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ

John H. Finley

 

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

 

       

      ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ - Αντώνης Ρεγκάκος

     Ποιός ήταν υπεύθυνος για τη συμφορά της Σικελίας;

Donald Kagan


Η ΑΠΑΡΧΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ

Ηρόδοτος και Θουκυδίδης 

Thomas Alexander Szlezák

Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ

ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

 ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ

Η ΓΕΝΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΑΠΟ  ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ  

Κ. Καστοριάδης

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ

Oswyn Murray

«Η Ιστορία ως θέαμα και ως όργανο πολιτικού προσανατολισμού»

ΗΡΟΔΟΤΟΣ – ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ

Μία σύντομη βιβλιογραφία για τον Θουκυδίδη
http://go.owu.edu/~dglatein/ThucydidesBibl.html
Επιλογή βιβλίων από τον  Lowell Edmunds του πανεπιστημίου Rutgers.

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ

Σχεδιάγραμμα Έργου και Βιβλιογραφία

 

Ο ΛΟΙΜΟΣ

ΤΩΝ

ΑΘΗΝΩΝ

 

 

Ο αναθεωρητής Θουκυδίδης

 

Donald Kagan

 

Ο διάλογος

των

Μηλίων

Το δίκαιο και η ισχύς

Κ. Καστοριάδης

Η ισχύς

στη σκέψη του Θουκυδίδη

Π. Κονδύλης

Η παθολογία

του

πολέμου

 

 

 

 

 

 


Ο Θουκυδίδης ανήκει στη γενιά του Σωκράτη. Άφησε ημιτελές το σπουδαίο του έργο, όταν ο Πλάτων άρχιζε να συνθέτει το δικό του. Ο Πλάτων δεν αναφέρει ποτέ τον Θουκυδίδη, θα πρέπει όμως να γνώριζε καλά τα κείμενά του και, όπως επιχειρείται να αποδειχθεί, έχει επηρεαστεί βαθύτατα από τον τρόπο που ο Θουκυδίδης αναλύει την πολιτική κατάσταση της Αθήνας. Στα σεμινάρια αποκαθίσταται ένας διάλογος μεταξύ των δύο στοχαστών, ένας διάλογος που δεν έγινε ποτέ πράξη, αναλύοντας τα «πλατωνικά» κείμενα του Θουκυδίδη και τα «θουκυδίδεια» κείμενα του Πλάτωνα.

Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΚΑΙ Η ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

 

...Η πνευματική ανάπτυξη ενός προγράμματος (εκ μέρους του Θουκυδίδη στο έργο του) αξίζει να ονομασθεί "η εφεύρεση της πολιτικής επιστήμης". Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει τη θεωρητική ανάλυση με την αφηγηματική περιγραφή των γεγονότων με σκοπό να εξηγήσει πώς οι τεχνολογίες της δύναμης, οι διεθνείς σχέσεις, οι πολιτικοί θεσμοί και η κουλτούρα, αλλά και η ψυχολογία συνδέονταν με δυναμικά κοινωνικοπολιτικά συστήματα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα κομψό επεξηγηματικό πλαίσιο, το οποίο προσέφερε μια νέα κατανόηση της συλλογικής συμπεριφοράς και των δομικών ιδιοτήτων των οργανωμένων κοινοτήτων.

...Ωστόσο η ιδεολογική σύλληψη της πολιτικής επιστήμης από τον Θουκυδίδη βασιζόταν επίσης στην αλληλεπίδραση μεταξύ δομής και ανθρώπινου παράγοντα.

...Η αληθινή διδακτική δύναμη του έργου του όμως απαιτούσε να τοποθετηθούν τα αναλυτικά χωρία σε αφηγηματικά πλαίσια και με αυτόν τον τρόπο να οδηγήσουν στην κατανόηση της δυναμικής και αντανακλαστικής δράσης των συστημάτων - αυτή ήταν η μεγαλειώδης εφεύρεση του  Θουκυδίδη.

                                                                                                                                                                                                                                Josiah Ober