www.ekivolos.gr   

   http://ekivolosblog.wordpress.com

 

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ekivolos@gmail.com

                                  ekivolos_@hotmail.com

                                  ekivolos@ekivolos.gr

 

 

   

  Η ταυτότητά μας    ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ 

«Όποιος σκέπτεται σήμερα, σκέπτεται ελληνικά,

έστω κι αν δεν το υποπτεύεται.»

                                                                                                                 Jacqueline de Romilly

«Κάθε λαός είναι υπερήφανος για την πνευματική του κτήση. Αλλά η ελληνική φυλή στέκεται ψηλότερα από κάθε άλλη, διότι έχει τούτο το προσόν, να είναι η μητέρα παντός πολιτισμού.» 

                                                                                                                                                                     U.Wilamowitz

     

ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

«Τό ἑλληνικό μέτρον εἶναι τό πένθος τοῦ Λόγου»

Παναγιώτης Στάμος

Κλασσικά κείμενα-αναλύσεις

Εργαλεία

Φιλολόγων

Συνδέσεις

Εμείς και οι Αρχαίοι

Η Αθηναϊκή δημοκρατία

Αρχαία

Σπάρτη

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θουκυδίδης

Το Αθηναϊκό πολίτευμα 

             ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ            


 

   

 Ο Πυθαγόρας επικέντρωσε τις προσπάθειές του στην έρευνα και στη σπουδή των μαθηματικών και στην ηθική διδασκαλία. Η Σχολή του Κρότωνα διατήρησε τον τύπο της Μιλησίου Σχολής και περιέλαβε στους σκοπούς της και τις επιδιώξεις της Σχολής των Ηθικών και Πολιτικών Επιστημών, όπως θα λέγαμε σήμερα.

    Η θεωρία των αριθμών, η γεωμετρία, η γεωμετρική άλγεβρα και η μαθηματική θεωρία της μουσικής, την οποία θεωρούσαν αδελφή της αστρονομίας, έλαβαν στην Πυθαγόρειο Σχολή του Κρότωνα μεγάλη ανάπτυξη. Τα μαθηματικά επιτεύγματα των Πυθαγορείων θεωρούνται σπουδαία. Δεν είναι υπερβολή, εάν λεχθεί, ότι οι Πυθαγόρειοι ανακάλυψαν τα σπουδαιότερα θεωρήματα της αριθμητικής και της γεωμετρίας κι έθεσαν τις βάσεις του μαθηματικού οικοδομήματος της ανθρωπότητας.

Δείτε εδώ


Σε αντίθεση με τα αρχαία ελληνικά μυστήρια κατά τα οποία η προσωρινή εξομοίωση με το θείο επιχειρείται με την έκσταση, μέσω της διονυσιακής, οργιαστικής λατρείας ή της ορφικής, μυστηριακής ιεροτελεστίας, οι Πυθαγόρειοι χαράζουν μια νέα «ἀτραπό», που τη χαρακτηρίζει η κοσμιότητα, το μέτρο και η αρμονία. Το μέσο για τη μέθεξη με το θείο «δεν είναι πλέον η έκσταση ή το μυστήριο», παρατηρεί ο F.M.Cornford, «αλλά η θεωρία, η διανοητική ενατένιση της συμπαντικής τάξης, όπου ο μικρόκοσμος ( δηλαδή ο άνθρωπος) τείνει να αναπαραγάγει («μιμεῖσθαι») αυτήν την τάξη πιο τέλεια και γίνεται κόσμιος, συντονισμένος με την ουράνια αρμονία». Η πνευματική εργασία είναι, επομένως, το μονοπάτι που θα οδηγήσει στην τελική λύτρωση και κάθαρση. Μια κάθαρση της ψυχής, που συμβαδίζει με την καθαρή γνώση. Ο καθαρμός ως θρησκευτικός σκοπός αποκτά ευρύτερη έννοια, για να συμπεριλάβει την ηθική και λογική καθαρότητα μέσω της γυμναστικής και ιατρικής. Στον συνδυασμό αυτό της θεωρίας και της βίωσης έγκειται η μοναδικότητα και το μεγαλείο της πυθαγόρειας σκέψης.

 

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

 


ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ

Ο Πυθαγόρας και η σχολή του Κρότωνα

Η Πυθαγόρεια φιλοσοφία για τη μουσική και τα μαθηματικά

Μυστικισμός και επιστήμη στην πυθαγορική παράδοση

Η ιστορία του Πυθαγόρα και του πυθαγορείου θεωρήματος

ΑΡΧΥΤΑΣ

Η αινιγματική προσωπικότητα του Πυθαγόρα

Η Πυθαγόρεια φιλοσοφία για τη μουσική και τα μαθηματικά

Τα χρυσά έπη του Πυθαγόρα

« ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ »

Ο Πυθαγόρας και η μουσική

Η επικαιρότητα της θεώρησης της έννοιας της δημοκρατίας

από τον Δημόκριτο και τον Αρχύτα