www.ekivolos.gr          

   http://ekivolosblog.wordpress.com

 

 

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ekivolos@gmail.com

                                  ekivolos_@hotmail.com

                                  ekivolos@ekivolos.gr

 

   

  Η ταυτότητά μας    ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ 

«Όποιος σκέπτεται σήμερα, σκέπτεται ελληνικά,

έστω κι αν δεν το υποπτεύεται.»

                                                                                                                 Jacqueline de Romilly

«Κάθε λαός είναι υπερήφανος για την πνευματική του κτήση. Αλλά η ελληνική φυλή στέκεται ψηλότερα από κάθε άλλη, διότι έχει τούτο το προσόν, να είναι η μητέρα παντός πολιτισμού.» 

                                                                                                                                                                     U.Wilamowitz

     

ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

«Τό ἑλληνικό μέτρον εἶναι τό πένθος τοῦ Λόγου»

Παναγιώτης Στάμος

Κλασσικά κείμενα-αναλύσεις

Εργαλεία

Φιλολόγων

Συνδέσεις

Εμείς και οι Αρχαίοι

Η Αθηναϊκή δημοκρατία

Αρχαία

Σπάρτη

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θουκυδίδης

Το Αθηναϊκό πολίτευμα 

 

ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗ

Γιάννης Λάζαρης 

 

 

    

    Τα δυνατά τραγούδια της ροκ μουσικής χρησιμοποιούν συνήθως τον Λύδιο και τον Φρύγιο Τρόπο, καθώς και συνδυασμούς τους, ενώ τα τραγούδια με αργό ρυθμό τον Δώριο. Στο παραπάνω πεντάγραμμο εικονίζονται τρεις αρχαίοι τρόποι (κλίμακες), που χρησιμοποιούνται ευρέως στα (διονυσιακά) δυνατά ρυθμικά τραγούδια της ροκ μουσικής.

 

 

• Cma = Ντο ματζόρε (υπάτη μείζων) = Λύδιος Τρόπος.

• Fma = Φα ματζόρε (μέση μείζων) = Υπολύδιος Τρόπος.

• G = Σολ ματζόρε (παραμέση μείζων) = Υπερλύδιος Τρόπος

 

 

 

 

Μέρος του τραγουδιού «Down on the corner» των Creedence Clearwater Revival, γραμμένο σε Λύδιο Τρόπο (ντο ματζόρε).

 

 

 

 

 

Από το τραγούδι «Bad moon rising» των Creedence Clearwater Revival, γραμμένο σε Υπολύδιο Τρόπο (φα ματζόρε).

 

 

 

 

 

Μέρος του τραγουδιού «Over the hills and far away » των Led Zeppelin, γραμμένο σε Υπερλύδιο Τρόπο (σολ ματζόρε).

 

 

 

  

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

• Κάρλ Νεφ, «Ιστορία της μουσικής», εκδόσεις «Απόλλων», 1960.

• Μιλτιάδη Κουτούγκου, «Βάσεις για τη μουσική (θεωρία), τεύχος Β΄», εκδόσεις «Νάκας», Αθήνα 1973.

• «Τhe best of Creedence Clearwater Revival», Wise Publications.

• «Led Zeppelin, Houses of the holy», Warner Chappell Music Limited, Λονδίνο1992.